Η διατροφή πρίν το γάμο

Gamos_2 γονιμότητα-και-διατροφή Gamos_3

Ο γάμος είναι μια μοναδική στιγμή στη ζωή όλων των γυναικών, επιφορτισμένη με πολύ άγχος για τη σωστή και έγκαιρη οργάνωσή του. Αρκετά σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η νύφη θέλει η εικόνα του σώματος της να είναι η ιδανική μέσα στο νυφικό της και να λάμπει στις φωτογραφίες του γάμου της! Γι’ αυτό άλλωστε και οι περισσότερες γυναίκες ακολουθούν κάποια δίαιτα μαζί με τις υπόλοιπες προετοιμασίες του γάμου τους.

Αν θέλετε να χάσετε μερικά κιλά μέχρι το γάμο, τότε είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε κάποιο διαιτολόγο και να μην κάνετε αυτοσχέδιες δίαιτες ή να καταφύγετε σε προϊόντα που υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα. Γιατί όταν η μέλλουσα νύφη εφαρμόζει μία στερητική δίαιτα, μετά το ευτυχές γεγονός τρώει και μάλιστα στο υπερδιπλάσιο αυτά που στερήθηκε στο διάστημα της δίαιτας. Ακόμη, τα χάπια και τα συμπληρώματα διατροφής που υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους σε ελάχιστο χρόνο, σε γενικές γραμμές δεν αποδίδουν σε βάθος χρόνου και μερικά απ’ αυτά τα σκευάσματα είναι και επικίνδυνα για την υγεία.

Η καλύτερη διατροφή για το σώμα είναι η ισορροπημένη διατροφή, δηλαδή, να τρώτε από όλα, αλλά με μέτρο, και όχι σε μεγάλες ποσότητες. Η συνιστώμενη υγιής απώλεια βάρους σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ορίζεται στα 4-6 κιλά το μήνα, περίπου ένα κιλό ανά εβδομάδα, το οποίο είναι ένας αρκετά ρεαλιστικός και εύκολα επιτεύξιμος στόχος. Καλό θα ήταν να ξεκινήσετε από αρκετά νωρίς, ώστε στις τελικές πρόβες νυφικού, να μη χάνετε ακόμα βάρος.
Προτιμήστε πολλά και μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μ’ αυτό τον τρόπο κρατάτε το στομάχι σας σε δράση συνεχώς. Προγραμματίστε 5-6 γεύματα ημερησίως: 3 κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) σε φυσιολογικές ποσότητες και 2-3 ενδιάμεσα γεύματα-σνακ. Προσθέστε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο φρούτα και λαχανικά, ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά και άπαχα κρέατα, πουλερικά και ψάρια. Αποφύγετε τα πολύ λιπαρά φαγητά και χρησιμοποιήστε το ελαιόλαδο ως τη μοναδική πηγή λίπους στη διατροφή σας. Αποφύγετε τα πολλά και βαριά αλκοολούχα ποτά, καθώς το αλκοόλ περιέχει πολλές «κενές» θερμίδες. Μη ξεχνάτε να πίνετε πολύ το νερό, τουλάχιστον 1,5 λίτρο την ημέρα.

Η συμβολή της σωστής διατροφής μπορεί να συμβάλλει και στην υγεία του δέρματος σας, αφού όλες οι νύφες θέλουν να λάμπει το πρόσωπό της εκείνη την ημέρα, καθώς και στην ψυχική σας διάθεση. Αντιοξειδωτικά συστατικά όπως τα καροτινοειδή (καρότο, σπανάκι, μπρόκολο, βερίκοκα, μάνγκο) καθώς και βιταμίνες που προάγουν την καλή λειτουργία του κολλαγόνου όπως είναι η βιταμίνη C (πιπεριά, ακτινίδιο, εσπεριδοειδή, φράουλες), θα πρέπει να λαμβάνονται ικανό διάστημα πριν ώστε να λάμπετε.

Αν δεν ασκήστε και δε ξέρετε από που να αρχίσετε, ξεκινήστε με περπάτημα. Το περπάτημα είναι απλό, ανέξοδο και γίνεται οπουδήποτε! Το περπάτημα δε θα βοηθήσει μόνο στο να αποκτήσετε τη φόρμα που θέλετε αλλά θα μειώσει και το άγχος σας. Ανεβείτε με τις σκάλες αντί να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ. Γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο μαζί με την κουμπάρα ή κάποια φίλη και ακολουθείστε κάποιο πρόγραμμα αεροβικής άσκησης, είναι το είδος της γυμναστικής που βοηθά στην αύξηση των καύσεων με τον καλύτερο τρόπο. Επιπλέον, εντάξτε και κάποιο πρόγραμμα με βάρη πολλαπλών επαναλήψεων. Πολλά ζευγάρια ετοιμάζουν κάποιο χορευτικό για την ημέρα του γάμου τους. Ο χορός είναι ο πιο διασκεδαστικός τρόπος να απαλλαγείτε από το άγχος καθώς γυμνάζεστε και μάλιστα μαζί με το σύντροφό σας. Μετά από άσκηση μερικών εβδομάδων θα αρχίσετε να παρατηρείται κάποια αλλαγή τόσο στο σώμα όσο και στο πνεύμα σας. Από την στιγμή που θα αισθάνεστε καλύτερα με τον εαυτό σας θα καταπολεμάτε πιο εύκολα και το άγχος σας. Αυτό θα βοηθήσει με τη σειρά του και στον προγραμματισμό του γάμου σας.
Την προηγούμενη ημέρα του γάμου φροντίστε τη διατροφή σας τρώγοντας φρούτα και λαχανικά και προσπαθήστε να πιείτε αρκετό νερό για να λάμπετε την ημέρα του γάμου. Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης που θα σας φέρουν νευρικότητα καθώς και τη δοκιμή περιέργων εδεσμάτων που μπορεί να επιφέρουν δυσάρεστες γαστρεντερικές διαταραχές. Επίσης, κοιμηθείτε αρκετά και να θυμάστε ότι ένας καλός ύπνος είναι σαν ένα καλό γεύμα, πρέπει να σας αφήνει ικανοποιημένες αλλά όχι με βαρύ στομάχι.

Τέλος, την ημέρα του γάμου σας ξεκινήστε την με ένα πλούσιο πρωινό και αποφύγετε να καταναλώσετε καφέ ή αλκοόλ πριν από αυτόν. Αν ο γάμος είναι αργά το απόγευμα, καλό θα ήταν να καταναλώσετε και ένα μικρό γεύμα, και αν αυτό δεν είναι εφικτό προτιμήστε τους χυμούς ή την κατανάλωση φρούτων και προσπαθήστε να μη μείνετε εντελώς νηστική.

Συνοπτικά, προσπαθήστε να οργανώσετε το χρόνο μας όσο το δυνατό καλύτερα ώστε με τη συμβολή των ειδικών να προσεγγίσετε το ιδανικό σας βάρος, χωρίς στερήσεις και προπάντων χωρίς αυτό να είναι σε βάρος της υγείας σας. Η ώρα η καλή !!!