Tips για την καλοκαιρινή διατροφή

diatrofi_2 diatrofi_1 diatrofi_3

Το καλοκαίρι είναι μία εποχή ξενοιασιάς, διακοπών και απολαύσεων, οπότε η διατροφή έχει την τιμητική της! Την περίοδο του καλοκαιριού ο οργανισμός, για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του, αποβάλλει νερό, γεγονός που πρέπει να μας κάνει ιδιαίτερα προσεκτικούς με τη διατροφή μας.

  • Τρώτε φρούτα, λαχανικά και πίνετε άφθονους χυμούς. Πέρα από τις δροσιστικές τους ιδιότητες, οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α, C και Ε, που σύγχρονες έρευνες τις συσχετίζουν με αντικαρκινικές και αντιγηραντικές ιδιότητες.
  • Πίνετε πολλά υγρά. Λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας, ο οργανισμός χάνει μεγάλη ποσότητα υγρών και συνεπώς χρειάζεται να τα αναπληρώσει, διατηρώντας μ’ αυτό τον τρόπο την ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών.
  • Τρώτε πολλά και μικρά γεύματα. Αποφύγετε τα βαριά γεύματα και προτιμήστε ελαφρύ τρόπο μαγειρέματος, δηλαδή περιορίστε τα τηγανητά, τις βαρειές σάλτσες και το πολύ λάδι. Η μεγάλη ποσότητα τροφής αυξάνει, λόγω της θερμογένεσης, απότομα τη θερμοκρασία του σώματος. Αντίθετα, τα πολλά και λιτά γεύματα διατηρούν πιο σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος.
  • Ελαττώστε τα πολλά μπαχαρικά. Μπορεί να κάνουν πιο εύγευστη την τροφή, αυξάνουν όμως τη δίψα και συνεπώς και την πρόσληψη νερού. Ελαφρά αλατισμένα γεύματα, αν και αυξάνουν τη δίψα προτιμούνται, γιατί μειώνουν την αυξημένη απώλεια νερού.
  • Καταναλώστε παγωτό με μέτρο. Το σπιτικό παγωτό είναι προτιμότερο γιατί χρησιμοποιούμε πιο ποιοτικά υλικά, ξέρουμε τι περιέχει και πως το συντηρήσαμε. Αν προτιμήσουμε τυποποιημένο, διαβάζουμε τη διατροφική ετικέτα του και βεβαιωνόμαστε για το είδος και τα συστατικά του. Παγωτά light, σορμπέ και γρανίτες αποτελούν καλή διαιτητική επιλογή εάν έχουν πραγματικά λίγες θερμίδες και όχι μόνο χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά. Αποφεύγουμε το παρφέ παγωτό, γιατί περιέχει και κρέμα γάλακτος εκτός από τα υπόλοιπα συστατικά της κλασσικής συνταγής.
  • Αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες αλκοόλ και ειδικά τα κοκτέιλ. Τα κοκτέιλ έχουν συνήθως μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ από ένα απλό ποτό, όσο δυνατό και εάν είναι αυτό. Επιπλέον, περιέχουν και χυμούς ή γάλα που αυξάνουν την θερμιδική τους απόδοση.
  • Τέλος, αυξήστε παράλληλα τη φυσική σας δραστηριότητα. Εκμεταλλευθείτε τους καλοκαιρινούς μήνες τα αθλήματα που προσφέρονται όπως κολύμπι, περπάτημα στην παραλία, ρακέτες, και beach βόλεϊ. Θα βοηθήσουν στη φυσική κατάσταση της καρδιάς και του σώματος αλ λά και στην επιπλέον καύση θερμίδων!