Συχνές Ερωτήσεις

Τη διαδικασία ακολουθείται στο πρώτο ραντεβού;
Στο πρώτο ραντεβού, διάρκειας 1-1.30 ώρας, λαμβάνεται αρχικά πλήρες ιατρικό ιστορικό (πρόσφατες εξετάσεις εντός εξαμήνου, χειρουργεία, φαρμακευτική αγωγή, συμπληρώματα διατροφής, ύπαρξη αλλεργιών, κατάσταση εντέρου, λειτουργία έμμηνου ρύσεως) και συστήνονται όπου κρίνεται αναγκαίο επιπλέον ιατρικές βιοχημικές εξετάσεις.

Επίσης, ακολουθεί η ανάκληση 24-ώρου, δηλαδή η περιγραφή μιας συνηθισμένης ημέρας όσον αφορά τις διατροφικές συνήθειες, τα ωράρια και τον τόπο κατανάλωσης φαγητού. Ακόμη, συμπληρώνεται πλήρες διατροφικό ιστορικό και διατροφικές προτιμήσεις.

Ακολουθεί η ζύγιση, η μέτρηση ύψους και περιφερειών στήθους, μέσης και γλουτών καθώς και η λιπομετρήση με τη μέθοδο της βιοηλεκτρικής αγωγιμότητας ΒΙΑ (δες εδώ.).

Συντάσσεται το εβδομαδιαίο διαιτολόγιο και ακολουθεί η διατροφική εκπαίδευση σε επίπεδο μερίδων, τρόπου μαγειρέματος και ωραρίων, καθώς και η επίλυση αποριών.
Με ποιο τρόπο συντάσσεται ένα διαιτολόγιο;
Το διαιτολόγιο είναι εξατομικευμένο, γιατί πιστεύουμε ότι επισκέπτεστε έναν ειδικό επιστήμονα-διαιτολόγο για να προσαρμόσει το διαιτολόγιο σε εσάς και όχι για να προσαρμοστείτε εσείς στο διαιτολόγιο (εξάλλου θα μπορούσατε να πάρετε κάποιο έτοιμο από μια φίλη σας ή να βρείτε στο διαδίκτυο).

Το διαιτολόγιο συντάσσεται σύμφωνα με τις ανάγκες σας (όπως τις ορίζουν οι αρχές της Διαιτολογίας), τις προτιμήσεις σας, τα ωράρια σας και τον τρόπο ζωής σας. Υπάρχει ένα φαγητό για όλη την οικογένεια, ώστε να μην επιβαρύνεται ο διαιτώμενος με επιπλέον μαγείρεμα ή αγορά ειδικών τροφίμων και ούτε να νιώθει ότι στερείται. Είναι ευέλικτο με πολλές εναλλακτικές, ώστε να υπάρχει ποικιλία και πολλές επιλογές.

Ακολουθεί τα πρότυπα της Μεσογειακής Διατροφής και τις παραδοσιακές συνταγές της Ελληνικής κουζίνας και βασίζεται στο ισοζύγιο θερμίδων. Περιλαμβάνει όλα τα κλασσικά φαγητά (από λαδερά και όσπρια μέχρι παστίτσιο), υγιεινά γλυκά και αλμυρά σνακ. Επιπλέον, σας δίνει επιλογές για πρόχειρο φαγητό εκτός σπιτιού και για εορταστικές εξόδους οι οποίες περιλαμβάνουν φαγητό.

Πιστεύουμε ότι το εύκολο είναι να χάσεις κιλά, ενώ το δύσκολο να τα διατηρήσεις. Γι 'αυτό όσο πιο κοντά στο διαιτώμενο είναι το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθεί, τόσο πιο εύκολα θα χάσει το επιπλέον βάρος του αλλά και θα το διατηρήσει και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Η διατροφική εκπαίδευση και η εξατομίκευση του διατροφικού προγράμματος εγγυώνται την επιτυχία τόσο της απώλειας κιλών όσο και της διατήρησης του αποτελέσματος.
Πόσο συχνά πρέπει να επισκέπτομαι τη διαιτολόγο;
Μέτα την πρώτη συνεδρία, καλό είναι το επόμενο ραντεβού να καθοριστεί εντός 10ημέρου. Για να δούμε τι πήγε καλά και τι όχι, να προσαρμόσουμε εκ νέου το πρόγραμμα διατροφής σύμφωνα με το τι σας βόλεψε και να δούμε τα αποτελέσματα της έως τότε προσπάθειάς σας, καθώς και να πάρετε και ένα δεύτερο διαιτολόγιο ώστε να έχετε περισσότερες επιλογές.

Από εκεί και πέρα, μπορούν οι επισκέψεις να πραγματοποιούνται και ανά 15 ημέρες ή όσο συχνά κρίνετε εσείς ότι πρέπει να παρακολουθείστε και να αλλάζει το πρόγραμμα διατροφής σας.

Το ιδανικό είναι, ειδικά για το πρώτο διάστημα και μέχρι να προσαρμοστείτε στη φιλοσοφία του προγράμματος αλλά και να εκπαιδευτείτε σωστά, οι συναντήσεις να είναι πιο συχνές και αργότερα όταν θα έχετε εκπαιδευτεί με τη νοοτροπία της υγιεινής διατροφής και των σωστών μερίδων, να αραιώσουν.
Γιατί πρέπει να κάνω συντήρηση;
Η συντήρηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ενός διατροφικού προγράμματος. Η μη τήρηση της είναι η συχνότερη αιτία βραχυχρόνιας διατήρησης της απώλειας και η επαναπρόσληψη βάρους.

Κατά τη διάρκεια της συντήρησης αυξάνουμε τις ποσότητες των μερίδων και εισάγουμε στο διαιτολόγιο τρόφιμα τα οποία καταναλώναμε πιο περιστασιακά λόγω της μεγάλης θερμιδικής τους αξίας.

Οι συναντήσεις στην περίοδο της συντήρησης είναι μηνιαίες και περιλαμβάνουν ζύγιση, λιπομέτρηση, σύνταξη διαιτολογίου και διατροφικές συμβουλές.
Τι είναι ο βασικός μεταβολισμός;
Ο βασικός μεταβολισμός αντιπροσωπεύει την ελάχιστη ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για τη διατήρηση του οργανισμού στη ζωή σε κατάσταση απόλυτης ανάπαυσης.

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (ΒΜR) μετράται ενώ το άτομο είναι ξύπνιο, βρίσκεται σε κατάσταση απόλυτης ανάπαυσης και κατά προτίμηση λίγο μετά το πρωινό ξύπνημα και αφού έχουν παρέλθει τουλάχιστον 12 ώρες από τη λήψη τροφής. Συχνά, για πρακτικούς λόγους, αντί για το βασικό μεταβολικό ρυθμό χρησιμοποιείται ο Μεταβολικός Ρυθμός Ανάπαυσης ή REE (Resting Energy Expenditure), ο οποίος ορίζεται ως η ποσότητα της ενέργειας που παράγει ο οργανισμός σε κατάσταση ανάπαυσης και αφού έχουν παρέλθει 2 με 4 ώρες από τη λήψη τροφής. Κατά κανόνα, ο REE είναι υψηλότερος από τον BMR.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, ο βασικός μεταβολισμός αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών τους απαιτήσεων, περίπου τα δύο τρίτα. Ο βασικός μεταβολισμός περιλαμβάνει την ενέργεια που απαιτείται για τη βιοσύνθεση, την ενεργή μεταφορά ιόντων και μορίων κατά μήκος των βιομεμβρανών, τον καρδιακό παλμό, την αναπνοή και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Οι παράγοντες που επηρρεάζουν το βασικό μεταβολισμό είναι το ύψος, η σύσταση σώματος, η ανάπτυξη, ο πυρετός, το στρες, η περιβαλλοντική θερμοκρασία, τα επίπεδα θυρορμονών και ο υποσιτισμός.