Ο χυμός παντζαριού νικάει την υπέρταση!

Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα ένα ποτήρι χυμό παντζάρι την ημέρα μειώνει την αρτηριακή πίεση κατά 7% σε υπερτασικά άτομα.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε μελέτη σε 15 υπερτασικούς ασθενείς (8 άνδρες και 7 γυναίκες με μέση ηλικία τα 53 έτη) με συστολική πίεση 140-159/90mm που δε λάμβαναν αντιυπερτασική αγωγή. Οι μισοί από αυτούς έπιναν καθημερινά 250 ml χυμό παντζαριού ενώ οι υπόλοιποι χρησιμοποιούσαν μόνο νερό.

Φάνηκε ότι στα άτομα που δόθηκε χυμός τεύτλων, η συστολική πίεση μειώθηκε κατά μέσο όρο 10mm. Αυτή η επίδραση ήταν πιο έντονη μέσα σε 3-6 ώρες μετά από την κατανάλωση χυμού, αλλά το σύνολό της δράσης παρατηρήθηκε μέσα σε μια ημέρα.

Οι ιδιότητες των παντζαριών σύμφωνα με τους ειδικούς, συνδέονται με τις υψηλές περιεκτικότητες αυτού σε φυσικά νιτρικά άλατα, τα οποία διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία και διευκολύνουν την κυκλοφορία του αίματος.  Νιτρικά άλατα μπορούμε επίσης να βρούμε στο λάχανο, στο σέλινο και σε άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Η επικεφαλής της έρευνας Ahluwalia σημείωσε πως η αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά νιτρικά άλατα, όπως τα πράσινα λαχανικά και τεύτλα, είναι δυνατόν να βοηθήσει να μειωθούν τα κρούσματα των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Πρόσφατες έρευνες απέδειξαν επίσης ότι ο χυμός παντζαριών αυξάνει την αντοχή μας περίπου κατά 16%. Τα νιτρικά άλατα αλληλεπιδρούν με άλλα αντιοξειδωτικά των λαχανικών, μειώνοντας έτσι τις απαιτήσεις του οργανισμούς για οξυγόνο.
Επιπλέον βρέθηκε πως τα παντζάρια έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες και παίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία κατά της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Να επισημάνουμε πως η κατανάλωση παντζαριού μπορεί να έχει μια επίδραση στο χρώμα των ούρων το οποίο δεν πρέπει να μας ανησυχήσει.

Παρόλαυτά οι επιστήμονες τόνισαν ότι χρειάζεται περαιτέρω μελέτη ώστε τα αποτελέσματα να είναι αξιόπιστα αφού η έρευνα ήταν για σύντομο χρονικό διάστημα και με μικρό δείγμα.

————————————————————————————————–

published in the American Heart Association journal Hypertension, April 15, 2013

Αρέσει σε %d bloggers: