Οδηγίες διατροφής για μητέρες πριν τη βάφτιση του παιδιού τους!

Η βάπτιση εκτός από συναισθήματα ενθουσιασμού, συγκίνησης και χαράς, δημιουργεί και έντονο στρες, ειδικά στις νέες μαμάδες. Oι περισσότερες νέες μητέρες αναρωτιούνται, αν θα καταφέρουν να χάσουν εγκαίρως μέχρι τη βάφτιση όλα τα επιπλέον κιλά που πήραν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Δυστυχώς, δε θα πρέπει να ξεχνάτε ότι χρειάζονται 9 μήνες για να αποκτηθεί το βάρος της κύησης και δε μπορεί αυτό να χαθεί μαγικά μέσα σε μια βδομάδα ή υποβάλλοντας τον εαυτό μας σε εξαντλητική δίαιτα και άσκηση. Ο οργανισμός υπόκεινται σε μεγάλες σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γέννας, και συνήθως χρειάζονται άλλοι 9 μήνες με ένα χρόνο για να επανέλθει πλήρως στην προηγούμενη κατάσταση.

Το σωματικό βάρος της μητέρας αλλάζει ραγδαία ακόμη και μέχρι την έξοδο από το μαιευτήριο. Μπορεί να χάσει ως και 1,5 κιλό συν το βάρος του βρέφους, τα οποία αντιπροσωπεύουν το βάρος του πλακούντα και του αμνιακού υγρού. Επιπλέον, υποχωρεί σταδιακά η κατακράτηση υγρών, μειώνεται η μήτρα και τα αυξημένα υγρά του αίματος (αλλά περίπου 4 κιλά). Ο θηλασμός βοηθά να χαθεί πιο εύκολα το βάρος της εγκυμοσύνης, τουλάχιστον για δώδεκα μήνες μετά τον τοκετό. Το ότι μια μητέρα θηλάζει δε σημαίνει ότι απαγορεύεται να ακολουθήσει κάποια ήπια δίαιτα απώλειας βάρους.

Για κάθε 100ml γάλακτος που παράγει μια θηλάζουσα «χάνει» 85 θερμίδες. Αν σκεφτείτε, ότι ο μέσος όρος παραγωγής γάλακτος την ημέρα είναι γύρω στα 750 ml, τότε η θηλάζουσα «χάνει» την ημέρα γύρω στις 650 θερμίδες, οι οποίες αντιστοιχούν στο κυρίως γεύμα της. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή που να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων, πολλά υγρά και αποφυγή λιπαρών, τηγανητών και πικάντικων φαγητών. Συμπερασματικά, η θηλάζουσα μητέρα δεν έχει ανάγκη από μεγάλες ποσότητες τροφής και ενέργειας αλλά από μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Βέβαια, το απαιτητικό πρόγραμμα ταΐσματος του βρέφους και η έλλειψη ξεκούρασης, γίνονται συχνά η αιτία τσιμπολογήματος ή υπερκατανάλωσης τροφίμων στις νέες μητέρες. Αποφύγετε το φαγητό ως διέξοδο, ζητήστε τη βοήθεια δικών σας ανθρώπων, ενώ φροντίστε να αφιερώνετε λίγο χρόνο σε κάτι που σας ευχαριστεί (π.χ. ένα μπάνιο, ένα τηλεφώνημα, 1 ώρα ύπνου). Ακόμα, η μέτριας έντασης άσκηση, συστηματική ή μη, διάρκειας 30 λεπτών, για τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, είναι επιτρεπτή και μπορεί να συμβάλει στη μείωση του βάρους.

Για τις γυναίκες, οι οποίες επέλεξαν ή αναγκάστηκαν για διάφορους λόγους να μη θηλάσουν, η διατροφή τους θα πρέπει να επανέλθει στα φυσιολογικά πλαίσια που κυμαινόταν πριν την κύηση. Θα πρέπει και αυτές να ακολουθούν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο από άποψη θερμίδων και θρεπτικών συστατικών, το οποίο να αποτελείται από ποικιλία τροφίμων και να είναι διαμοιρασμένο σε πολλά και μικρά γεύματα. Καλό είναι να αποφεύγουν τα τσιμπολογήματα και να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητά τους με σταδιακή αύξηση της έντασης και της διάρκειας της.

Όλα τα παραπάνω, θα σας οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα της απώλειας βάρους μέχρι την πρώτη εμφάνιση μαμάς και μωρού στη βάφτιση!

Κοντοπίδου Ειρήνη

Κλινικός διαιτολόγος, M.Sc.

www.adunatizw.gr

Αρέσει σε %d bloggers: