Κρατήστε μακριά τη γριπη και το κοινό κρυολόγημα!

Μαζί με το φθινόπωρο, έφτασε και η εποχή της γρίπης! Οι κλειστοί χώροι σε συνδυασμό με τα φτερνίσματα, τον βήχα, το συνάχι και άλλα συμπτώματα μας καθιστούν επιρρεπείς στο να κολήσουμε. Κάποια απλά μυστικά διατροφής, μας θωρακίζουν απέναντι στο κοινό κρυολόγημα ή τη γρίπη και προσφέρουν αντιφλεγμονώδη δράση.

  • Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προστατεύει από το κρυολόγημα αλλά έχει και αντιοξειδωτική δράση ενάντια στη γήρανση, σε κάποιες μορφές καρκίνου και στα καρδιαγγειακά νοσήματα. Όλα τα εσπεριδοειδή είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C, πιείτε χυμό από πορτοκάλια, βάλτε πολύ λεμόνι στις σαλάτες και τα κρέατα σας, κατανάλωστε ακτινίδια, ροδάκινα, πράσινα λαχανικά, πιπεριές, μαϊντανό και μπρόκολο.

  • Βιταμίνη Α

Τρόφες πλούσιες σε βιταμίνη Α ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού μας, παράγοντας λευκά αιμοσφαίρια. Πλούσιες πηγές της είναι το συκώτι, το βούτυρο και τα γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά καθώς και φυτικές τροφές που την περιέχουν με τη μορφή β-καροτενίου όπως τα καρότα, τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, τα εξωτικά φρούτα (μάνγκο, παπάγια, γιαμ), οι γλυκοπατάτες και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

  • Μέταλλα και ιχνοστοιχεία

Ο ψευδάργυρος προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας προφυλάσσει από ιώσεις και γρίπη. Απορροφάται καλύτερα από τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως βοδινό κρέας, συκώτι, πουλερικά, θαλασσινά, σαρδέλες και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Το ίδιο ισχύει και για το σίδηρο, η έλλειψη του οποίου μας κάνει πιο επιρρεπείς στον ιό της γρίπης. Τον βρίσκουμε κυρίως στα εντόσθια και στο κόκκινο κρέας, απο τα οποία ο οργανισμός μας τον απορροφά σε μεγαλύτερο ποσοστό. Τις φυτικής προέλευσης τροφές όπως όσπρια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και ξηρούς καρπούς καλό είναι να τις καταναλώνουμε σε συνδυασμό με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C και αυξάνουν την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό.

Το σελήνιο, ένα όχι και τόσο γνωστό συστατικό, μπορεί να μας προστατεύσει από τους ιούς της γρίπης. Το βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς και κυρίως στα καρύδια, στον τόνο και στα δημητριακά ολικής άλεσης.

  • Σκόρδο

Το σκόρδο αποτελεί φυσικό αντιβακτηριδιακό εξαιτίας κάποιων ουσιών που περιέχει. Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό ή ψημένο, μέσα σε σάλτσες, λαδερά φαγητά, σούπες και κρεατικά. Μια σκελίδα σκόρδο την ημέρα φαίνεται ότι βοηθά στην προστασία αλλά και στην ανάρρωση από το κρυολόγημα.

  • Τζίντζερ

Η πιπερόριζα ή αλλιώς το γνωστό μας τζίντζερ, χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση του βήχα αλλά και ως αντιπυρετικό. Μπορείτε να πιείτε το εκχύλισμά του ή να το προσθέσετε σε σάλτσες, σούπες και ντρέσσινγκ.

  • Σούπες

Άκρως χειμωνιάτικο φαγητό, οι σούπες βοηθούν στην αντιμετώπιση της γρίπης. Μαλακώνουν το φάρυγγα και μειώνουν το αίσθημα «γδαρσίματος» που εμφανίζεται στο λαιμό, καθώς και το βήχα. Επίσης, βοηθούν στην απόφραξη της μύτης και στην ομαλότερη λειτουργία του αναπνευστικού. Ιδανικότερη από όλες η κοτόσουπα αλλά και ο φιδές, οι οποίες ενδείκνυνται και σε περιπτώσεις όπου έχουμε συνοδά συμπτώματα γαστρεντερικών διαταραχών ή κοιλόπονου.

  • Ζεστά ροφήματα

Η λήψη πολλών υγρών και ζεστών ροφημάτων κρίνεται απαραίτητη στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος. Ειδικά, όταν υπάρχει και εμπύρετη κατάσταση, όπου ο οργανισμός αφυδατώνεται θα πρέπει να καταναλώνονται αρκετά υγρά, τουλάχιστον 2 λίτρα την ημέρα. Τα ζεστά ροφήματα, όπως φλαμούρι, χαμομήλι, τήλιο και τσάι βοηθούν τον ερεθισμένο λαιμό και την καταπραϋνση του έντονου βήχα. Προσθέστε ενα κουταλάκι του γλυκού μέλι, το οποίο θα ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού και θα προσδώσει πιο ευχάριστη γεύση στο ρόφημα.

  • Κάπνισμα, καφές, αλκοόλ

Αποφύγετε ή μειώστε το κάπνισμα, την κατανάλωση καφέ ή αλκοόλ, τα οποία ερεθίζουν το λαιμό και τους αεραγωγούς των πνευμόνων. Αερίστε καλά τους χώρους του σπιτιού ή του γραφείου και αντικαταστείτε τον καφέ και το αλκοόλ με ζεστά ροφήματα ή φρασκοστυμμένους χυμούς φρούτων.

  • Ξεκούραση

Τέλος, η αποφυγή κουραστικών και στρεσσογόνων καταστάσεων και ο επαρκής ύπνος θα σας βοηθήσουν να προφυλαχτείτε ή να αναρρώσετε πιο γρήγορα από τη γρίπη. Αποφύγετε την κατανάλωση φαρμάκων ή αντιβιότικων χωρίς τη συμβουλή γιατρού.

Καλό φθινόπωρο!

Αρέσει σε %d bloggers: