Καλοκαιρινά γλυκά

Το καλοκαίρι έφτασε, και τις ζεστές μέρες όλοι ψάχνουμε να δροσιστούμε με ένα ελαφρύ αλλά ταυτόχρονα γευστικό γλύκισμα. Σας παρουσιάζουμε τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά γλυκά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονέκτηματά τους.

  • Υποβρύχιο

Είναι το παραδοσιακό γλυκό που τρώγαμε μικροί και δεν έλειπε από κανένα σπίτι. Αποτελούσε το καθιερωμένο γλυκό, που κερνούσε το Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη.  Υπάρχει σε δύο παραλλαγές, βανίλια και μαστίχα. Ένα κουταλάκι του γλυκού αποδίδει περίπου 80 θερμίδες και συνοδεύεται και από ένα ποτήρι δροσερό νερό. Η μαστίχα και ο χυμός λεμονιού περιέχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, που μας προστατεύουν από τη γήρανση, διάφορες μορφές καρκίνου και καρδιαγγειακά νοσήματα. Το πλούσιο άρωμα και η βελούδινη γεύση του, το καθιστούν ιδανική επιλογή για τα ζεστά απογεύματα του καλοκαιριού.

  • Ζελέ φρούτων

Με ευχάριστη και δροσερή γεύση, θεωρείται το γλυκό με τις λιγότερες θερμίδες για το καλοκαίρι. Στο εμπόριο κυκλοφορούν και οι Light εκδοχές του με την προσθήκη γλυκαντικών. Αν το φτιάξετε μόνοι σας, μπορείτε να προσθέσετε φρέσκα φρούτα ή ακόμα και γιαούρτι και έτσι να αυξήσετε την πρόσληψη βιταμινών και την ημερήσια κατανάλωση φρούτων ή γαλακτοκομικών με έμμεσο τρόπο. Ένα μπολ των 200ml αποδίδει γύρω στις 60-120 θερμίδες, ανάλογα αν περιέχονται φρούτα ή όχι, ενώ δεν περιέχει καθόλου λιπαρά.

  • Φρουτοσαλάτα

Μια ακόμα πολύ καλή, δροσερή, υγιεινή και καλοκαιρινή επιλογή για να καταναλώσετε φρούτα είναι η φρουτοσαλάτα . Το καλοκαίρι θεωρείται η ιδανική περίοδος για αυτό το γλύκισμα, λόγω της μεγάλης ποικιλίας φρούτων που διατίθενται στην αγορά. Μπορείτε να τα κόψετε κυβάκια, φτιάχνοντας μια φρουτοσαλάτα με διάφορους συνδυασμούς γεύσεων και χρωμάτων. Ακόμα, μπορείτε να προσθέσετε χυμό φρούτων ή κάποιο λικέρ, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς, γιαούρτι ή ακόμα και τριμμένο μπισκότο. Ανάλογα με τη σύστασή της ένα μέτριο μπολ κυμαίνεται από 200 ως 300θερμίδες και προσφέρει πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.

  • Κομπόστα

Η κομπόστα είναι ακόμη ένας γευστικός τρόπος να καταναλώσετε φρούτα με τη μορφή γλυκίσματος. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο φρούτο θέλετε, και να το βράσετε σε μικρή ποσότητα νερού με την προσθήκη ζάχαρης ή άλλης γλυκαντικής ουσίας. Οι θερμίδες της υπολογίζονται ανάλογα με την ποσότητα φρούτου και σιροπιού, και κυμαίνονται στις 100 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

  • Παγωτό

Το παγωτό αποτελεί το πιο αγαπημένο αλλά και παρεξηγημένο καλοκαιρινό γλύκισμα. Πέρα από τη γευστική απόλαυση που μας προσφέρει, περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες αλλά και λιπαρά. Αποτελεί σημαντική πηγή ασβεστίου λόγω του γάλακτος, καθώς και λιποδιαλυτών βιταμινών και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Κυκλοφορεί σε τυποποιημένη ή χύμα μορφή. Οι θερμίδες του κυμαίνονται ανάλογα με την ποσότητα και την περιεκτικότητα πέρα από τα συνήθη συστατικά, σε ξηρούς καρπούς, καραμέλα, φρούτα ή κρέμα γάλακτος. Συνηθώς περιέχει ανά 100 γραμμάρια από 70 έως 300 θερμίδες. Στο εμπόριο κυκλοφορούν και Light εκδοχές του ή οι γρανίτες, οι οποίες αποτελούν ιδανική επιλογή για όσους αποφεύγουν τα λιπαρά.

  • Παγωμένο γιαούρτι (frozen yogurt)

Είναι η νέα μόδα που τείνει να αντικαταστήσει το παγωτό και όχι άδικα. Περιέχει λιγότερες θερμίδες, παρόμοια θρεπτική αξία και με την προσθήκη διάφορων topping μπορεί να έχει και παρόμοια γευστική απόδοση. Τα 100 γραμμάρια παγωμένου γιαουρτιού αποδίδουν περίπου 120 θερμίδες. Αυτό που μπορεί να ανεβάσει πολύ το θερμιδικό φορτίο είναι οι διάφορες επικαλύψεις. Καλό είναι να προτιμάμε αποξηραμένα φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς ή δημητριακά, ώστε να μη ξεφύγουμε πολύ στις θερμίδες αλλά ούτε να στερηθούμε την απόλαυση.

Αρέσει σε %d bloggers: